علت زرد شدن کاغذ دیواری چیست؟

گروه چاپ و تبلیغات لوتوس

علت زرد شدن کاغذ دیواری چیست؟

۱۷ بازديد

علت زرد شدن کاغذ دیواری یکی از مشکلات جدی برای کسانی است که در منزل و یا محل کارشان از این متریال برای زیبا تر شدن دکوراسیون داخلی استفاده می کنند.

از جمله مسائل مهم در طراحی دکور و دیزاین داخلی منزل در قالب طراحی دکوراسیون، نصب کاغذ دیواری است. زمانی که قرار است محیط داخلی خانه را طراحی کنید، پوشش دیوار ها اهمیت زیادی دارد. در زمان های قدیم، مردم عمدتا خانه هایشان را رنگ آمیزی می کردند. اما در سال های اخیر، مواد و متریال مختلفی وارد بازار شده است که یکی از آن ها کاغذ دیواری است.

می دانید که کاغذ از چوب ساخته می ‌شود. در چوب یک ماده سیاه رنگ به نام لیگنین وجود دارد، این ماده سیاه رنگ به مرور زمان و در معرض اکسیژن و نور خورشید اکسیده شده و رنگ آن تیره می‌ شود. دلیل زرد شدن کاغذ به مرور زمان وجود این ماده می ‌باشد.

برخی کاغذ ‌ها زودتر زرد می ‌شوند، علت آن وجود مقدار متفاوت ماده لیگنین در آن می ‌باشد؛ هر چه مقدار این ماده کمتر باشد کاغذ مرغوب تر است و هر چه مقدار لیگنین کاغذ بیشتر باشد نامرغوب تر است و زود تر زرد می‌شود .

برخی شرکت ها با استفاده از فیلتر های خاصی مقدار لیگنین در کاغذ را به حداقل میزان کاهش می‌ دهند اما باز هم به صفر نمی ‌رسد، علت زرد شدن کاغذ دیواری ها به مرور زمان همین موضوع است. در ادامه به نکات قابل توجهی درباره علت تغییر رنگ و زرد شدن کاغذ دیواری پس از نصب اشاره خواهیم کرد.

علت زرد شدن کاغذ دیواری
علت زرد شدن کاغذ دیواری

نکاتی برای جلوگیری از تغییر رنگ کاغذ دیواری

در این پخش نکاتی را خواهیم گفت که اگر آن ها را رعایت کنید تغییر رنگ کاغذ دیواری در مدت زمان دیر تری اتفاق می افتد، در زمان نصب زیر سازی کاغذ دیواری را دقیق انجام دهید.

  • زیرسازی کاغذ دیواری را انجام دهید: اولین قدم در نصب کاغذ دیواری این است که دیوار های مورد نظر، کاملا صاف و یکدست بوده و هیچ گونه فرو رفتگی و یا برجستگی بر روی آن وجود نداشته باشد.
  • قبل از برش کاغذ دیواری دیوار را اندازه گیری کنید: توصیه می کنیم که در هر روش نصب کاغذ دیواری ابتدا دیوارها را به دقت اندازه گرفته و سپس برش کاغذ دیواری را تقریبا ۱۰-۵ سانتیمتر بزرگتر از آن، انجام دهید.
  • چسب زنی کاغذ دیواری را به درستی انجام دهید: در ابتدا نوارهای کاغذ دیواری را بر روی زمین پهن کرده و اکنون با یک قلم موی صاف و مرتب، از وسط کاغذها به کناره ها، چسب بزنید. یکی از علت زرد شدن کاغذ دیواری ممکن است همین مورد باشد.
  • دقت کنید که کاغذ دیواری چروک نشود: برای جلوگیری از چروک شدن در ابتدا بعد از چسب زدن نوار ها، کمی صبر کنید تا چسب منجر به نرم شدن کاغذ دیواری شود، همین مسئله مانع از چروکیدگی می گردد.
  • محل اتصال نوار های کاغذ دیواری را محکم کنید: برای این که قسمت های روی هم، محکم شوند باید از یک غلتک استفاده کنید. غلتک را به آرامی و از وسط به سمت طرفین روی درز نوارها بکشید.
  • نوار های کاغذ دیواری را کثیف نکنید: در زمان چسب زدن نوارها، دست شما کثیف شود لذا به هیچ عنوان در این زمان، نصب کاغذ دیواری را انجام ندهید.
علت زرد شدن کاغذ دیواری
علت زرد شدن کاغذ دیواری

تمیز کردن کاغذ دیواری

بسته به جنس، نوع و لایه‌ های کاغذ و همچنین چسب مورد استفاده در نصب کاغذ دیواری روش‌های مختلفی برای شست و شوی آن پیشنهاد می شود.

برای تمیز کردن کاغذ دیواری کار را از بالا به پایین شروع کنید، برای کاغذ های نازک از آب گرم بدون صابون و برای کاغذ های قابل شست و شو از محلول رقیق آب و صابون استفاده کنید و بعد آن را با آب پاکیزه بشویید سپس با یک حوله آبگیر خشک کنید. برای لکه های عمیق ‌تر بهتر است از پاک کننده ‌های قوی ‌تر استفاده کنید.

علت زرد شدن کاغذ دیواری
علت زرد شدن کاغذ دیواری

نحوه حذف لکه های آب به علت زرد شدن کاغذ دیواری

علت زرد شدن کاغذ دیواری در برخی مواقع ناشی از پاشیده شدن آب نیست، بلکه در اثر رطوبت بر روی دیوار در پشت کاغذ دیواری است. اغلب این موارد با کمی سفید کننده مخلوط با آب مقطر از بین می ‌روند.

مواد لازم:

  • سفید کننده
  • آب مقطر
  • چند پارچه و یا اسفنج
  • مایع ظرفشویی

اگر دیواره های شما کثیف است، با کمی مخلوط آب و صابون به آرامی دیوارها را تمیز کنید. حتما مایع اضافی را از روی پارچه بگیرید تا لکه های بیشتری ایجاد نشود. یک قسمت مایع سفید کننده را با دو قسمت آب مخلوط کنید.

قبل از شروع به پاک کردن کل ناحیه ، حتماً یک نقطه کوچک را آزمایش کنید . لبه اسفنج خود را درون محلول سفید کننده فرو کنید و با استفاده از لبه کاسه ، مایع اضافی آن را بیرون بیاورید. سپس نواحی لکه دار را به آرامی خیس کنید.

مراقب باشید که آب زیادی مصرف نشود. شما می خواهید لکه از بین برود ، بدتر نشود. محلول سفید کننده را به مدت ۵ دقیقه استراحت دهید ، سپس با یک دستمال مرطوب مجددا پاک کنید. به کاغذ اجازه دهید قبل از استفاده از یک لایه دوم از شوینده، کاملا خشک شود.شاید مجبور شویم محلول سفید کننده را دو بار روی لکه های تیره بکشیم.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.